
Digitimes ha preparato uno studio approfondito delle maggiori tendenze in atto nel mercato dei tablet e lo ha reso disposnibile al prezzo di 1695 dollari sul suo sito online ( 33% di sconto ai primi che lo ordineranno entro il 26 dicembre).
Il rapporto si basa sulla analisi delle maggiori piattaforme ed evidenzia un mercato tablet globale che dovrebbe crescere nel 2013 del 38,3% (in linea con le previsioni di Gartner Group) con 210 milioni di unità vendute.
Secondo Digitimes il prezzo aggressivo dei tablet Nexus 7 e Nexus 10 permetteranno a Google di diventare il secondo produttore dopo Apple che continuerà a mantenere la sua posizione di leadership ma con un market share declinante al 55,6%.
L'esplosione del mercato dei tablet 'white-box' durante il 2012 spiega il successo della piattaforma Android sui tablet iOS. Grazie al successo di produttori come Amazon e Barnes & Noble il mercato dei tablet white-box raggiungerà 121 milioni di unità nel 2013 con una crescita del 40% rispetto al 2012.
Secondo Digitimes il mercato dei tablet continuerà a crescere e nel 2015 dovrebbe raggiungere i 300 milioni di unità vendute.
Per chi fosse interessato al rapporto di Digitimes può ordinarlo sul sito al link associato ad ognuno degli elementi dell'indice dello stesso qui sotto riportati:
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Global shipments and shipment share for branded and white box tablets by size, 2011-2012
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Global branded tablet shipments and shipment share by OS, 2011-2012
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Global shipments of branded and white box tablets, 2011-2012
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Comparison of shipments of white box tablets and other convertible/mobile devices
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Handset and tablet shipment ratio for iOS and Android, 2011-2012
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Comparison of CPUs for mainstream white box and branded tablets
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US$40 white box tablet design solutions: Low-end CPU, TN panel, G+P touch sensor
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Global branded and "brand + white box" tablet shipments and shipment share by OS, 2012
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Global shipments and shipment share for branded and "brand + white box" tablets by size, 2012
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New forces in the industry created by the rise of white box tablets
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Tablet shipments for global brands and China-based solution vendors, 2012
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Tablet shipments for Taiwan-based ODM/EMS firms and China-based solution vendors, 2012
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Four key aspects of the platform war: Platform size, ecosystem, cohesion, profitability
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The four main platform firms each face different growth obstacles and bottom lines
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Share of Android tablet shipments for Google and other official Android tablet vendors, 2012
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Quarterly revenues for Microsoft divisions corresponding to Windows and Office, 2009-2012
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Microsoft's Surface shipment targets (as provided by the upstream supply chain), 2012-2013
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Forecast of global shipments of mobile computing devices, 2007-2015
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Competing ecosystems could make it difficult for the Surface RT to move into the tablet market
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Surface tablets will not find it easy to move into the small tablet sector
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Various Microsoft divisions are adapting to the imminent crisis with different strategies
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Global shipments of branded tablets (Excluding white box), 2010-2015
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Global shipments of branded and white box tablets, 2010-2013
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Global branded tablet shipments and shipment share for different size tablets, 2013
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Global branded and white box tablet shipments and shipment share for different size tablets, 2013
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Global branded tablet shipments and shipment share by platform, 2012-2013
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Global branded and white box tablet shipments and shipment share by platform, 2012-2013
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Global shipments and shipment share for various Android tablet brands, 2012-2013
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Global shipments and shipment share for each type of Windows tablet, 2012-2013
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Tier 1 hardware brand vendors' tablet shipments and shipment share, 2012-2013